Apple peab leidma uue toote, mille naljal kasvada, ja vastus võib peituda autotööstuses, kirjutab Äripäeva loodud investor Toomas.
Apple pole avalikult öelnud, kas neil on töös elektriauto või sellele loodav operatsioonisüsteem. Nad keelduvad „kuulujutte ja spekulatsioone“ kommenteerimast. Sellegipoolest on tõendeid, et õunafirma sihib järgmisena just autosektorit.
Ettevõttesse on palgatud töötajaid Bentleyst, Chryslerist ja Hyundaist. Maailma suurima turuväärtusega firmasse on üle läinud näiteks Fiat Chrysleris, Michelinis,
Toyotas ja Nissanis töötanud Doug Betts ja
Mercedes-Benzis uuringuid ja arendustööd juhtinud Johann Jungwirth.
Üks elektriautode tootja läks Apple’i vastu lausa kohtusse, sest too olevat salaja neilt töötajaid värbamas käinud. Apple’ile kuuluvaid sensoritega autosid on märgatud nii San Franciscos kui ka Brooklynis. Märgid viitavad, et midagi toimub.
Ettevõtte kasv sõltub liialt iPhone’ist
Kümme aastat tagasi juhtisid Apple’i müügikasvu Maci arvutid ja iPodid. Viis aastat tagasi aitasid kasvu vedada iPadid. Nüüd on jäänud kogu koormus iPhone’i õlgadele, sest uus nutikell pole ennast tõestanud. Ka Apple TV ja muusikateenused ei ole väga uuenduslikud ega paku tõenäoliselt märkimisväärset käibekasvu.
Tänu telefonide müügile on ka kasv niivõrd kiire olnud – nüüdseks tuleb pea kaks kolmandikku käibest iPhone’ide müügist. Eelmise 12 kuu jooksul ulatus nutitelefonide käive 146,6 miljardi dollarini. iPhone’ide käive on suurem kui
Google’i,
Facebooki ja
Twitteri käive kokku. Võrdluseks võib tuua, et kallimate autode turu käive oli aastas 220 miljardit dollarit. Sinna hulka kuuluvad näiteks Mercedes-Benz, BMW, Audi ja Lexus.
Sellised võrdlused näitavad, kui palju Apple tegelikult iPhone’ist sõltub. Ilmselt saadakse aru, et nii kõrgelt tasemelt on raske märkimisväärset kasvu näidata. Järgnevatel aastatel on vaja leida uus toode, mis aitaks ettevõttel kasvada. Osaliselt on see kajastunud ka ettevõtte aktsiahinnas – aasta esimeses pooles saavutatud tipust on aktsia kukkunud üle 16 protsendi.
Elektriauto rõõmustaks investoreid
Olen ka ise Apple’i aktsionär ja hoian ettevõttel silma peal. Mul oleks hea meel, kui Apple trügiks autoturule. Kõik eeldused on ju olemas – ettevõttel on üle 200 miljardi dollari vaba raha, oskusteave ja väga tugev bränd.
Autotööstuse juhid on öelnud, et Apple’i tulek autoturule oleks positiivne. Muidugi saadakse siiski aru, et tehnoloogiafirma tulek võib terve autotööstuse segamini lüüa. „Kui nad tulevad uue autoga välja ja kasutavad oma raha ning oskusteavet, võivad nad tervel tööstusel jalgealuse värisema lüüa,“ ütles Fiat Chrysleri tegevjuht Sergio Marchionne, kes lisas, et nad võiksid Apple’iga vabalt koostööd teha.
Usun, et suur osa Apple’i fänne vahetaks oma kütust neelava sisepõlemismootoriga auto uue ja trendika elektriauto vastu. Apple’i tulekuga hakataks elektriautosid rohkem aktsepteerima. Elektriauto või vähemalt neile mõeldud operatsioonisüsteem võiks vabalt olla ettevõtte järgmine kasvumootor.
Seotud lood
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.